Κριτική

Γράψτε ένα σχόλιο στα άρθρα μας!

Πόνος μετά την προπόνηση;



Πόσες φορές ,αλήθεια ,σας έχει τύχει να παρακολουθήσετε κάποιο είδος προπόνησης, π.χ. βάρη, ομαδικά μαθήματα, ομαδικά αθλήματα κτλ, και την επόμενη ή ακόμη και την μεθεπόμενη μέρα να νιώθετε πως με δυσκολία το σώμα σας υπακούει από το μυϊκό πιάσιμο;;; Σίγουρα έχει τύχει στον καθένα
από εμάς, από τον πιο αγύμναστο μέχρι και τον πιο γυμνασμένο οργανισμό.
Όμως... τι ,στ' αλήθεια, συμβαίνει και τι είναι αυτό το μυϊκό «πιάσιμο» ;
Μετά από μία έντονη δραστηριότητα ή προπόνηση, είναι αρκετά σύνηθες να νιώσουμε μυϊκό πόνο και δυσκαμψία στους μύες , αίσθημα που μπορεί να γίνει εντονότερο τις επόμενες ημέρες.
Υπάρχουν δύο ειδών μυϊκοί πόνοι, αυτοί που εμφανίζονται προσωρινά κατά τη διάρκεια της προπόνησης και λίγο μετά από αυτή και εκείνοι που εμφανίζονται τις επόμενες μέρες.
Στην πρώτη περίπτωση, η κούραση και η μυϊκή αδυναμία που αισθανόμαστε οφείλεται στη συσσώρευση των προϊόντων του μεταβολισμού (γαλακτικό οξύ) και μπορεί να κρατήσει μέχρι και δύο ώρες μετά την άσκηση. Στη δεύτερη περίπτωση, εμφανίζεται ο λεγόμενος « καθυστερημένος» μυϊκός πόνος καθώς εμφανίζεται μετά το πέρας 24 ωρών από την προπόνηση κι εκεί συμβαίνουν διάφορες διεργασίες στο σώμα μας. Οι ειδικοί πιστεύουν πως το συγκεκριμένο «πιάσιμο» οφείλεται στις ρωγμές που υφίστανται οι μυϊκές ίνες των μυών και του συνδετικού ιστού.
Ποια είναι τα συμπτώματα του «καθυστερημένου» μυϊκού πόνου;
  • Μυϊκό πιάσιμο
  • Αδυναμία
  • Δυσκαμψία στους μύες
  • Μείωση του εύρους κίνησης
Είναι φυσιολογικό να συμβαίνει αυτό;
Απολύτως!
Κάποιοι πιστεύουν πως το μυϊκό πιάσιμο μπορεί να συμβεί μόνο σε κάποιον αρχάριο, άπειρο ή με παρατεταμένη αποχή ασκούμενο. Αυτό στην πραγματικότητα είναι λάθος και όλοι οι έμπειροι ασκούμενοι και αθλητές γνωρίζουν πως είναι κάτι που μπορεί να συμβεί σε όλους μας!
Ο «καθυστερημένος» μυϊκός πόνος εμφανίζεται συνήθως στις πρώτες προπονήσεις ή μετά από αλλαγή του προγράμματος της προπόνησης κι αυτό συμβαίνει γιατί οι μύες έχουν την ικανότητα να προσαρμόζονται στα ερεθίσματα που δέχονται και μόνο σε αυτά. Έτσι, λοιπόν, οποιοδήποτε καινούριο μυϊκό ερέθισμα στο σώμα μας ή οποιαδήποτε αλλαγή μπορεί να επιφέρει σε μικρό ή μεγάλο βαθμό αυτούς τους πόνους, οι οποίοι όμως δεν πρέπει να θεωρούνται καθόλου ανησυχητικοί!
Τι μπορούμε να κάνουμε για την αποφυγή του πόνου ή τη μείωσή του;
1. Καλή προθέρμανση
2. Σχολαστική αποθεραπεία με διατάσεις και χαλαρή αερόβια άσκηση
3. Προσεκτικές κινήσεις κατά την άσκηση
4. Ήπια μορφή δραστηριότητας τις επόμενες μέρες και όχι αποφυγή της άσκησης
5. Ξεκούραση
6. Ζεστό μπάνιο
7. Μασάζ
ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΟΥ ΧΡΙΣΤΙΝΑ- ΕΙΡΗΝΗ
Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής
Personal Trainer- Pilates Trainer
Fitness Instructor



 Πηγή:http://www.athlisis.gr/
Share on Google Plus

Επικοινωνήστε μαζί μας... Sport Management Greece

στη διεύθυνση: sportmanagementsm@hotmail.com
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

Αφήστε μας το μήνυμα σας εδώ!!