Κριτική

Γράψτε ένα σχόλιο στα άρθρα μας!

Καρδιοσυχνόμετρα - Πόσο χρήσιμα είναι;


Tα καρδιοσυχνόμετρα υπάρχουν εδώ και αρκετά χρόνια αλλά δεν ήταν έως σχετικά πρόσφατα που η βελτίωση της τεχνολογίας που υπάρχει σε αυτά και η εξέλιξη των τεχνικών χρήσης τους οδήγησαν στο να κάνουν την προπόνηση με καρδιοσυχνόμετρο και απλή και αποδοτική για τον απλό δρομέα. Ενώ πολλοί δρομείς κατέχουν καρδιοσυχνόμετρα συχνά μπορεί να μην χρησιμοποιούν την πληρότητα των δυνατοτήτων τους.

Γιατί να χρησιμοποιήσεις καρδιοσυχνόμετρο


Τα καρδιοσυχνόμετρα είναι συσκευές οι οποίες έχουν σχεδιαστεί για να φορεθούν σε έντονη άσκηση και υπηρετούν τον σκοπό της μέτρησης και καταγραφής της καρδιακής συχνότητας ενώ δίνουν άμεσα ανατροφοδότηση για το επίπεδο εργασίας της καρδιάς του.
Η φυσική κατάσταση της καρδιάς είναι το κλειδί για την αερόβια ικανότητα, μερικές φορές καλείται καρδιαγγειακή αναπνευστική αντοχή. Για λόγους υγείας και αγωνιστικούς η αερόβια ικανότητα είναι ένα σημείο εστίασης για κάθε δρομέα. Τα καρδιοσυχνόμετρα είναι από τις πιο αποδοτικές υποδείξεις για τον εντοπισμό και την βελτίωση της προόδου στην κατεύθυνση βελτίωσης της αερόβιας ικανότητας.


ΑΚΡΙΒΕΙΑ ΚΑΙ ΕΥΚΟΛΙΑ


Τα καρδιοσυχνόμετρα είναι ο μόνος αποδοτικός τρόπος να δεις και να καταγράψεις την καρδιακή συχνότητα κατά την διάρκεια μιας ολόκληρης προπόνησης. Όχι μόνο τα καρδιοσυχνόμετρα προσφέρουν μία πλήρη καταγραφή της καρδιακής συχνότητας στη διάρκεια μίας προπόνησης αλλά είναι και η πιο ακριβής χειροκίνητη μέθοδος. Να σταματάς κατά την διάρκεια του τρεξίματος για να μετρήσεις τους παλμούς, διακόπτει και την σωματική άσκηση αλλά και την καρδιακή συχνότητα και την άσκηση της πίεσης στην καρωτιδική αρτηρία (ίσως το πιο συνηθισμένο σημείο για τον εντοπισμό του παλμού) - επιβραδύνει τον παλμό.


ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΩ ΤΗΝ ΦΥΣΙΚΗ ΣΟΥ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ


Η καρδιαγγειακή ικανότητα είναι ο μόνος σημαντικός παράγοντας στην ταχύτητα ως δρομέας. Συμπερασματικά το να είσαι ικανός να γνωρίζεις την καρδιαγγειακή σου ικανότητα -χωρίς να αναφέρω το να προσαρμόζω τις προπονήσεις για να συναντήσω τους καρδιαγγειακούς στόχους είναι ένα εξαιρετικά χρήσιμο εργαλείο προπόνησης. Η μέτρηση των καρδιακών παλμών της άσκησης είναι η πιο ακριβής μέθοδος για να καθορίσει κάποιος πόσο πολύ όφελος προκύπτει από την άσκηση. Άλλες μέθοδοι όπως πόσο δυνατά αναπνέει κανείς, ή πόσο κουρασμένος νοιώθεις μπορεί να αντανακλά άλλους παράγοντες και να δώσει ανακριβείς εντυπώσεις της αποδοτικότητας της άσκησης.


ΠΡΟΛΗΨΗ ΣΤΗΝ ΥΠΕΡΒΟΛΙΚΗ ΠΡΟΠΟΝΗΣΗ


Για πολλούς αγωνιστικούς δρομείς το εβδομαδιαίο πρόγραμμα είναι υποχρεωτικά καθημερινά μία κίνηση κατά μήκος μίας γραμμής που χωρίζει την ιδανική προπόνηση με την υπερβολική προπόνηση. Να χρησιμοποιήσεις ένα καρδιοσυχνόμετρο για να αποφύγεις να πιέσεις το σώμα σου πάρα πολύ σημαίνει ότι θα μεγιστοποιήσεις την ικανότητα της προπόνησης σου ενώ μειώνεις τις πιθανότητες να τραυματιστείς. Οι τραυματισμοί είναι λιγότερο πιθανόν να εμφανιστούν όταν δεν υπερχρεώνεις το σώμα σου και το να αποφεύγεις τους τραυματισμούς είναι ισοδύναμο με το να αποφεύγεις εμπόδια στην προπόνηση. Ενώ οι γνώμες διίστανται για το πόση προπόνηση είναι υπερβολική, όταν αποφασίζεις την επιθυμητή ένταση της εβδομαδιαίας προπόνησης μπορείς να χρησιμοποιήσεις τις ενδείξεις του καρδιοσυχνόμετρου για έλεγχο. Οι μέρες του χαλαρώματος επιτρέπουν πράγματι στο σώμα να ανακάμψει. Η απάντηση εκπλήσσει διότι σε πολλές περιπτώσεις οι εύκολες μέρες των δρομέων δεν είναι αρκετά εύκολες. Το να χρησιμοποιήσεις το καρδιοσυχνόμετρο για να μείνεις κάτω από το όριο και να αποφύγεις να αδειάσεις τις αποθήκες του γλυκογόνου ώστε να εξασφαλίσεις να έχεις αρκετή ενέργεια να πραγματοποιήσεις έντονες προπονήσεις με σφρίγος σημάινει ότι δεν θα περάσεις απρόσμενες μέρες εκτός λόγω κόπωσης.


ΑΠΕΦΥΓΕ ΤΗΝ ΛΙΓΗ ΠΡΟΠΟΝΗΣΗ


Αν και λιγότερο συχνά από την υπέρ προπόνηση μερικοί δρομείς απλά δεν τρέχουν αρκετά δυνατά, αρκετά συχνά. Σε αυτή την περίπτωση οι ενδείξεις του καρδιοσυχνόμετρου μπορούν να λειτουργήσουν ως προπονητής που λέει ότι το σώμα μπορεί να αντέξει και περισσότερο και μπορείς να επιλέξεις το τέμπο ανάλογα.

ΡΥΘΜΟΣ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΗΣ ΠΡΟΠΟΝΗΣΗΣ

Ίσως είναι η πιο εμφανής χρήση του καρδιοσυχνόμετρου να δίνει ρυθμό στις προπονήσεις. Μερικές φορές ο χρόνος δεν είναι η καλύτερη ένδειξη για το πόσο σκληρά προσπαθούμε. Το διαφορετικό έδαφος, τα διαφορετικά επίπεδα ενέργειας, οι ασυνεπείς μετρήσεις στην απόσταση και άλλοι παράγοντες σε παραπλανούν για το αν αποδίδεις καλά ή λιγότερο από καλά. Η καρδιαγγειακή απόδοση μετριέται καλύτερα από τον ρυθμό απόδοσης της καρδιάς στην προσπάθεια, ώστε ο ρυθμός στις προπονήσεις σύμφωνα με την καρδιακή συχνότητα είναι η καλύτερη μέθοδος να στοχεύσεις την καρδιαγγειακή απόδοση καθώς κάνεις προπόνηση σου.


ΡΥΘΜΟΣ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΟΥ ΑΓΩΝΑ


Μερικοί δρομείς όχι μόνο προπονούνται με το καρδιοσυχνόμετρο αλλά το χρησιμοποιούν και σε αγώνα επίσης. Οι ενδείξεις είναι ένα καλύτερο εργαλείο για να ελέγχεις την προσπάθεια κατά την διάρκεια του αγώνα καλύτερα από τις ενδείξεις της απόστασης αφού η κατάλληλη ταχύτητα για κάθε χιλιόμετρο ποικίλλει. Μπορεί να σε αποτρέψει από το να δουλέψεις πολύ σκληρά πολύ νωρίς στον αγώνα και είναι αδιάφορο στον άνεμο, τον ρυθμό των άλλων δρομέων, την επευφημία του κόσμου, την ηρεμία των μοναχικών διαστημάτων, τους λόφους και τις στροφές, τα διαφορετικά εδάφη και στις περιοχές που επηρεάζουν εξωτερικοί παράγοντες την ταχύτητα και το κίνητρο.

 ΠΗΓΗ: http://www.sportevent.gr/
Share on Google Plus

Επικοινωνήστε μαζί μας... Sport Management Greece

στη διεύθυνση: sportmanagementsm@hotmail.com
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

Αφήστε μας το μήνυμα σας εδώ!!