Κριτική

Γράψτε ένα σχόλιο στα άρθρα μας!

9 Συμβουλές για υγιεινή διατροφή και τι πρέπει να προσέχετε




Η καλή διατροφή είναι σημαντική, γιατί επιφέρει αξιοσημείωτα αποτελέσματα στην υγεία. Ανάλογα με το ηλικιακό γκρουπ στο οποίο ανήκετε, είναι καλό να ακολουθείτε και το αντίστοιχο πρόγραμμα διατροφής που στηρίζεται σε καθημερινές υγιεινές επιλογές.
Διαβάστε παρακάτω μερικές συμβουλές για την υγιεινή διατροφή και τι πρέπει να προσέχετε, ώστε να έχετε τα μέγιστα ωφέλιμα αποτελέσματα για τον οργανισμό σας.

  1. Φροντίστε τα αμυλούχα τρόφιμα που καταναλώνετε, όπως το ψωμί, τα μακαρόνια, το ρύζι να είναι ολικής άλεσης. Παρόμοια, προτιμήστε να τρώτε, όταν είναι εφικτό, τις πατάτες με τη φλούδα τους. Και στις δύο αυτές περιπτώσεις, τα τρόφιμα περιέχουν περισσότερες φυτικές ίνες, βιταμίνες και ιχνοστοιχεία Επίσης, θυμηθείτε ότι τα αμυλούχα τρόφιμα ολικής άλεσης διαθέτουν λιγότερες από τις μισές θερμίδες σε λιπαρά ανά γραμμάριο.
  2. Προσπαθήστε να καταναλώνετε πολλά φρούτα και λαχανικά. Ο συνδυασμός και η κατανάλωση ποικιλίας φρούτων και λαχανικών, εξασφαλίζουν την πρόσληψη των απαραίτητων βιταμινών και ιχνοστοιχείων από τον οργανισμό. Ιδανικά, προτιμήστε να τα τρώτε φρέσκα και ωμά, αλλά ακόμη και όταν μαγειρεύετε κατεψυγμένα λαχανικά, η προσφορά τους είναι σημαντική. 
  3. Καταναλώνετε περισσότερο ψάρι. Στοχεύστε στην πρόσληψη τουλάχιστον δύο μερίδων την εβδομάδα, φροντίζοντας η μία εκ των οποίων να περιέχει ψάρια πλούσια σε λιπαρά οξέα. Ο σολομός, η σαρδέλα, ο φρέσκος τόνος, το σκουμπρί και η πέστροφα είναι ορισμένα παραδείγματα ψαριών με λιπαρά οξέα που αποτελούν, παράλληλα, φυσική πηγή βιταμίνης D (σημαντική για την υγεία στα κόκκαλα).
  4. Αποφύγετε τρόφιμα πλούσια σε κορεσμένα λιπαράΥγιεινή διατροφή και κορεσμένα λιπαρά είναι δύο ασύμβατες έννοιες. Παρόλο που τα λιπαρά είναι αναγκαία στον οργανισμό, συνίσταται ωστόσο, η πρόσληψη ακόρεστων ή ‘καλών’ λιπαρών έναντι των κορεσμένων. Αντικαταστήστε τα κορεσμένα λιπαρά που περιέχονται στο βούτυρο, τα γλυκά, την κρέμα γάλακτος, τις πίτες και το τυρί, με τα ακόρεστα λιπαρά που περιλαμβάνονται σε τροφές όπως οι ξηροί καρποί, τα φυτικά έλαια, τα λιπαρά ψάρια και το αβοκάντο.
  5. Φροντίστε να καταναλώνετε λιγότερο αλάτι. Η πρόσληψη μεγάλης ποσότητας αλατιού ισοδυναμεί με αυξημένη πιθανότητα εμφάνισης αρτηριακής πίεσης ή άλλων καρδιακών νόσων. Όπως έχει παρατηρηθεί, η αυξημένη κατανάλωση αλατιού προέρχεται από τα συσκευασμένα προϊόντα κι όχι από την προσθήκη του στη διάρκεια μαγειρέματος ή όταν ρίχνετε επιπλέον αλάτι στο γεύμα σας. Σε αυτή την περίπτωση, χρειάζεται να είστε απλώς προσεκτικοί με τις ετικέτες των τροφίμων πριν την αγορά τους.      
  6. Βάλτε την άσκηση στο καθημερινό σας πρόγραμμα και προσπαθήστε να διατηρήστε σε φυσιολογικό βάρος. Υιοθετήστε μια καλή καθημερινή συνήθεια που θα ωφελήσει τόσο το σώμα, όσο και την υγεία σας συνολικά. Σύμφωνα με τους ειδικούς, μισή ώρα την ημέρα μέτριας έντασης άσκηση επαρκεί για να ωφεληθείτε σε πολλαπλά επίπεδα.  
  7. Πίνετε πολλά υγρά, κατά προτίμηση νερό. Σε καθημερινή βάση, συνίσταται να καταναλώνονται 8 - 10 ποτήρια υγρών. Την καλύτερη επιλογή αποτελεί το νερό, καθώς κρατά τον οργανισμό ενυδατωμένο χωρίς να τον επιβαρύνει με έξτρα θερμίδες και πρόσθετα συντηρητικά. Επιπλέον, μπορείτε να πίνετε τσάι, γάλα, χυμούς, smoothies. Μείνετε, ωστόσο, προσεκτικοί, σε ό,τι αφορά τη ζάχαρη. Αποφύγετε την προσθήκη της όπου είναι εφικτό.
  8. Μην παραλείπετε το πρωινό γεύμα. Ένα υγιεινό πρωινό μπορεί να σας εφοδιάσει με φυτικές ίνες, βιταμίνες, ιχνοστοιχεία και άλλα συστατικά χρήσιμα για την υγεία, όπως και με την απαραίτητη ενέργεια. Επιλέξτε προϊόντα ολικής άλεσης και ξεκινήστε τη μέρα σας με ένα μπολ δημητριακά ολικής άλεσης και γάλα, ή τοστ με ψωμί ολικής άλεσης και φρούτα. 
  9. Αποφύγετε την κατανάλωση αλκοόλ, καθώς αφυδατώνει τον οργανισμό. Εάν ωστόσο, υπάρχουν περιστάσεις που δε μπορείτε να αρνηθείτε, προσπαθήστε να περιορίσετε την κατανάλωση στις προτεινόμενες ποσότητες που αφορούν την ημερήσια και εβδομαδιαία κατανάλωση. 


Πηγή http://www.athlisis.gr/
Share on Google Plus

Επικοινωνήστε μαζί μας... Sport Management Greece

στη διεύθυνση: sportmanagementsm@hotmail.com
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

Αφήστε μας το μήνυμα σας εδώ!!