Κριτική

Γράψτε ένα σχόλιο στα άρθρα μας!

Το Τρέξιμο για 5 λεπτά την μέρα έχει μακροπρόθεσμα οφέλη



Το τρέξιμο για λιγότερο από πέντε λεπτά την ημέρα θα μπορούσε να μειώσει σημαντικά τον κίνδυνο ενός ατόμου να πεθάνει πρόωρα, σύμφωνα με μια μεγάλης κλίμακας νέα μελέτη σχετικά με την άσκηση και τη θνησιμότητα. Τα συμπεράσματα αυτά δηλώνουν ότι τα οφέλη ακόμα και μικρής διάρκειας έντονης άσκησης μπορεί να είναι πολύ μεγαλύτερα από ό, τι οι εμπειρογνώμονες είχαν υποθέσει.

Τα τελευταία χρόνια,η μέτρια άσκηση, όπως το ζωηρό περπάτημα, υπήρξε το επίκεντρο της επιστήμης που σχετίζεται με την άσκηση και περισσότερων συμβουλών για την άσκηση. Επίσημες κατευθυντήριες γραμμές της κυβέρνησης το 2008 σχετικά με την άσκηση, για παράδειγμα, δείχνουν ότι οι άνθρωποι θα πρέπει να συμμετάσχουν σε περίπου 30 λεπτά μέτριας άσκησης τις περισσότερες ημέρες της εβδομάδας. Ως μεταγενέστερη σκέψη, οι συστάσεις υπογραμμίζουν ότι το μισό, ή περίπου 15 λεπτά την ημέρα έντονης άσκησης, είναι εξίσου ευεργετική.

Ωστόσο η επιστήμη για να υποστηρίξει ότι εκείνος ο αριθμός ήταν σχετικά ασήμαντος, με λίγες αλλά σημαντικές μελέτες παρακολουθώντας προσεκτικά πόση έντονη άσκηση είναι απαραίτητη για να μειωθεί ο κίνδυνος της ασθενείας και να αυξηθεί η διάρκεια ζωής. Ακόμη λιγότερες μελέτες είχαν εξετάσει το πόση μικρής διάρκειας έντονης άσκησης θα μπορούσε να πετύχει το ίδιο αποτέλεσμα.

Έτσι, για τη νέα μελέτη, που δημοσιεύθηκε στο The Journal of the American College of Cardiology, ερευνητές από το Iowa State Πανεπιστήμιο, το Πανεπιστήμιο της Νότιας Καρολίνας, το Pennington Ιατροβιολογικό Ερευνητικό Κέντρο στο Baton Rouge, La., και άλλα ιδρύματα στρέφονται σε μια τεράστια βάση δεδομένων που διατηρείται στην Κλινική Cooper και στο Cooper Iνστιτούτο στο Ντάλας.

Για δεκαετίες, οι ερευνητές έχουν συλλέξει πληροφορίες σχετικά με την υγεία δεκάδων χιλιάδων ανδρών και γυναικών που επισκέπτονταν την κλινική για έναν έλεγχο. Αυτοί οι ενήλικες, μετά την ολοκλήρωση των εκτενών ιατρικών και εξετάσεων σχετικά με τη σωματική φόρμα, έχουν συμπληρώσει ερωτηματολόγια για τις συνήθειες που σχετίζονται με την άσκησή τους, συμπεριλαμβανομένου του αν έτρεχαν, πόσο συχνά και πόσο γρήγορα.

Από αυτή τη βάση δεδομένων, οι ερευνητές επέλεξαν τα αρχεία των 55.137 υγιών ανδρών και γυναικών, ηλικίας 18 - 100 που είχαν επισκεφθεί την κλινική τουλάχιστον 15 χρόνια πριν από την έναρξη της μελέτης. Από αυτή την ομάδα, το 24% αυτοπροσδιορίζονται ως δρομείς, αν και τα τυπικά διανυθέντα χιλιόμετρα και ο ρυθμός τους ποικίλλει ευρέως.

Στη συνέχεια οι ερευνητές έλεγξαν τα αρχεία θανάτου για αυτούς τους ενήλικες. Στα τελευταία 15 περίπου χρόνια, σχεδόν 3.500 πέθαναν, οι περισότεροι από καρδιακή νόσο.

Αλλά οι δρομείς ήταν πολύ λιγότερο ευαίσθητοι από αυτούς που δεν έτρεχαν. Ο κίνδυνος που διέτρεχαν οι δρομείς να πεθάνουν από οποιαδήποτε αιτία ήταν 30 % χαμηλότερος από ότι για αυτούς που δεν έτρεχαν, και ο κίνδυνος θανάτου από καρδιακή νόσο ήταν 45% χαμηλότερος από ό, τι για τους μη δρομείς, ακόμα και όταν οι ερευνητές προσάρμοσαν σ’αυτό το παραπάνω βάρος ή το κάπνισμα (αν και δεν κάπνιζαν πολλοί δρομείς). Και ακόμη και οι υπέρβαροι καπνιστές που έτρεχαν ήταν λιγότερο πιθανό να πεθάνουν πρόωρα από εκείνους που δεν έτρεχαν, ανεξάρτητα από το βάρος ή το κάπνισμα.

Ως μια ομάδα, οι δρομείς κέρδιζαν τρία επιπλέον χρόνια ζωής σε σύγκριση με τους ενήλικες που δεν είχαν τρέξει ποτέ.

Αξίζει να σημειωθεί ότι, τα οφέλη αυτά ήταν περίπου τα ίδια ανεξάρτητα από το πόσο πολύ ή λίγο οι άνθρωποι έτρεχαν. Εκείνοι που διένυσαν διαδρομές για 2 μισή ώρες ή περισσότερο την εβδομάδα, ή που ήταν ιδιαίτερα γρήγοροι, χωρίς να κάνουν το μίλι στα έξι λεπτά, έζησαν περισσότερο από εκείνους που δεν έτρεχαν. Αλλά δεν ζουν σημαντικά περισσότερο από εκείνους που τρέχουν λιγότερο, συμπεριλαμβανομένων των ατόμων που τρέχουν μόλις 5 ή 10 λεπτά την ημέρα, σε ένα χαλαρό ρυθμό των 10 λεπτών ένα μίλι (1.5χλμ) ή πιο αργά.

«Πιστεύουμε ότι αυτά είναι πραγματικά ενθαρρυντικά νέα», δήλωσε ο Timothy Church, καθηγητής στο Pennington Ινστιτούτο, ο οποίος κατέχει την έδρα JohnS. McIlHenny Endowed in Health Wisdom (Σοφία Υγείας) και συν-συγγραφέας της μελέτης. «Εμείς δεν μιλάμε για προπόνηση για έναν μαραθώνιο», είπε, ή ακόμα και για 5χλμ (3,1 μίλια) αγώνα. «Οι περισσότεροι άνθρωποι μπορούν να χωρέσουν πέντε λεπτά την ημέρα τρεξίματος», είπε, «Όσο απασχολημένοι και να είναι, τα οφέλη από την άποψη της θνησιμότητας είναι αξιοσημείωτα».

Η μελέτη δεν εξέτασε άμεσα το πώς και το γιατί το τρέξιμο επηρεάζει τον κίνδυνο πρόωρου θανάτου, είπε, ή αν το τρέξιμο ήταν η μόνη άσκηση που παρέχει τέτοια πλεονεκτήματα. Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι σε γενικές γραμμές, οι δρομείς είχαν μικρότερο κίνδυνο θανάτου από τους ανθρώπους που ασχολούνται με τις πιο μέτριες δραστηριότητες, όπως το περπάτημα.

Αλλά «Δεν υπάρχει απαραίτητα κάτι μαγικό στο τρέξιμο, από μόνο του», είπε ο Dr. Church. Αντ 'αυτού, είναι πιθανό ότι η ένταση της άσκησης είναι το κλειδί για τη βελτίωση της μακροζωίας, είπε, προσθέτοντας, «Το τρέξιμο συμβαίνει ακριβώς να είναι ο πιο βολικός τρόπος για τους περισσότερους ανθρώπους να γυμνάζονται έντονα».

«Όποιος δεν έχει τρέξει ποτέ στο παρελθόν ή παρουσιάζει προβλήματα σχετικά με την υγεία θα πρέπει, φυσικά, να συμβουλευτεί ένα γιατρό πριν ξεκινήσει ένα πρόγραμμα τρεξίματος»,είπε ο Dr. Church . Και αν, μετά την προσπάθεια για ένα σταθερό πεντάλεπτο τρεξίματος, απλά δεν το απολαμβάνετε τοτε αλλάξτε δραστηριότητες. Προσθέστε σαν άσκηση το σχοινάκι. Κάντε γρήγορο πεντάλι σ' ένα στατικό ποδήλατο. Ή να επιλέξετε οποιαδήποτε άλλη επίμονη δραστηριότητα. Πέντε λεπτά επιπρόσθετης προσπάθειας μπορεί να προσθέσει χρόνια στη ζωή σας.

Από την Gretchen Reynolds.

Επιμέλεια: Μαρία Λάσκαρη για την SPORTEVENT

Πηγή: www.nytimes.com
Share on Google Plus

Επικοινωνήστε μαζί μας... Sport Management Greece

στη διεύθυνση: sportmanagementsm@hotmail.com
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

Αφήστε μας το μήνυμα σας εδώ!!