Τι κάνει έναν προπονητή παιδικού ποδοσφαίρου, καλό;



«Μόνο οι καλύτεροι προπονητές για τα παιδιά μας!». Πολλές φορές έχει ειπωθεί αυτή η φράση, αλλά λίγες φορές έχουν γίνει οι κατάλληλες ενέργειες. Οι περισσότεροι προπονητές στοχεύουν στην κορυφή. Γι’ αυτούς, το παιδικό ποδόσφαιρο είναι μια προσωρινή θέση, ένας τρόπος για να βρουν μεγαλύτερες ευκαιρίες- π.χ. προπόνηση μιας επαγγελματικής ομάδας.
Αυτό δε θα αλλάξει στο άμεσο μέλλον. Όπως, οι παίκτες, που θέλουν να αναπτύξουν τις ικανότητες τους, έτσι και οι προπονητές έχουν δικαίωμα να ανέβουν τη «σκάλα της επιτυχίας». Αν μετά από κριτική σκέψη για τις ικανότητες και τις τάσεις σας, αποφασίσετε να πάρετε αυτό το δρόμο, τότε να το κάνετε αποφασιστικά και με επιμονή.

Παρόλα αυτά, το να φτάσει ένας προπονητής σε επαγγελματικό επίπεδο, δεν είναι ο μόνος τρόπος να πετύχει την αναγνώριση, το κίνητρο και την ικανοποίηση.
Η καθοδήγηση και η προώθηση νέων παικτών μπορεί να γεμίζει κάποιον περισσότερο από την κατάκτηση του πρωταθλήματος.
Εννοείται ότι θέλουμε να έχουμε τους καλύτερους προπονητές στο παιδικό ποδόσφαιρο, αλλά αυτό δε σημαίνει ότι πρέπει απαραίτητα να είναι οι καλύτεροι ειδικοί του ποδοσφαίρου.
Οι βασικές απαιτήσεις για την προπόνηση των παιδιών είναι οι κοινωνικές ικανότητες, η ευαισθησία και ταλέντο στη διδασκαλία. Χρόνια εμπειρίας στο οργανωμένο ποδόσφαιρο έχουν δείξει ότι αυτές οι αξίες είναι το πιο σημαντικό στην προπόνηση των παιδιών και στην εκτίμηση της δουλειάς ενός προπονητή.
Για να πετύχετε πραγματικά ως προπονητής, είναι σημαντικό να διατηρήσετε μια ισορροπία ανάμεσα στους πέντε τύπους  προπονητικών ικανοτήτων.
Ο καθένας επηρεάζει τους άλλους: στα παιδιά αρέσει να κάνουν προπόνηση με έναν προπονητή που εκτιμούν σαν άτομο, ενώ η ποδοσφαιρική ικανότητα ανεβάζει το προφίλ του προπονητή τόσο προσωπικά όσο και κοινωνικά.
Η ποδοσφαιρική ικανότητα, οι ικανότητες διδασκαλίας και οι οργανωτικές ικανότητες συνδέονται στην αθλητική πλευρά της προπονητικής:
Ποδοσφαιρική ικανότητα: Γνώση/πληροφορίες για το ποδόσφαιρο και την προπονητική, προπόνηση ηλικιακά και αναπτυξιακά κατάλληλη = ο προπονητής ως ειδικός
Ικανότητες διδασκαλίας: η ικανότητα να επιλέγει και να μεταδίδει τις κατάλληλες προπονητικές αρχές = ο προπονητής ως διδάσκαλος
Οργανωτικές ικανότητες: η ικανότητα να εφαρμόσετε τις  προπονητικές  ιδέες σε μια ποικιλία διαφορετικών σε μέγεθος  γκρουπ και καταστάσεων (μικρός χώρος κτλ.) = ο προπονητής ως οργανωτής
Παρόλα αυτά, για να εφαρμόσετε αποτελεσματικά τις αθλητικές ιδέες, έτσι ώστε τα παιδιά να μπορούν να τις δεχτούν και να τις καταλάβουν, η προσωπικότητα του προπονητή παίζει σημαντικό ρόλο με δύο τρόπους:
Κοινωνικές ικανότητες: Κατά κανόνα, τα παιδιά έχουν «πρόσβαση» στον αθλητισμό μέσω του προπονητή. Αν διαλέξουν ένα άθλημα εξαρτάται από τη συμπεριφορά και την ικανότητα του προπονητή. Στην πραγματικότητα, ο προπονητής παίρνει ρόλο γονέα.
Προσωπικές ικανότητες: ο προπονητής και τα υπόλοιπα στελέχη είναι σημαντικά πρότυπα για τα παιδιά. Ο τρόπος που ο προπονητής καλύπτει αυτή την ευθύνη καθορίζει τις καθημερινές δραστηριότητες του συλλόγου. Μερικές φορές οι προπονητές (ειδικά οι νεότεροι) νιώθουν πνιγμένοι από τις πολλές ευθύνες. Μην ανησυχείτε, απλά χρειάζεστε εμπειρία και πρακτικές ικανότητες ως διδάσκαλος.
ΠΡΟΠΟΝΗΤΙΚΕΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ
Προσωπικές αξίες
Ο προπονητής ως προσωπικότητα
Οργανωτικές ικανότητες
Ο προπονητής ως οργανωτής παιχνιδιών και προπονήσεων
Κοινωνικές ικανότητες
Ο προπονητής ως σύμβουλος και βοηθός, τόσο εντός όσο και εκτός γηπέδου
Ποδοσφαιρική ικανότητα
Ο προπονητής ως αναγνωρισμένος ειδικός
Ικανότητες διδασκαλίας
Ο προπονητής ως υπεύθυνος για την εκμάθηση
Κοινωνικές και προσωπικές ικανότητες στην προπόνηση των παιδιών
Όλα για τα παιδιά
Αναπαραγωγή διασκέδασης και ενθουσιασμού
Επίλυση καθημερινών προβλημάτων
Σχέσεις με τους γονείς
Αναγνωρίζετε την προσπάθεια των παιδιών
Διεύθυνση των ομαδικών διαδικασιών και ανάπτυξη του ομαδικού πνεύματος
Ικανότητα στην αντιμετώπιση των παιδιών
Πάρτε την ευθύνη για τα παιδιά και σφραγίστε την ανάπτυξή τους

ΠΡΟΤΥΠΑ ΤΗΣ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗΣ ΖΩΗΣ
Τα παιδιά θέλουν να μπορούν να εμπιστευτούν τους γονείς, τους φίλους και τους μέντορές τους. Αυτή η βασική εμπιστοσύνη βάζει τα θεμέλια για την αυτοπεποίθηση.
Το αίσθημα του να έχεις κάποιον δίπλα σου στις δυσκολίες, μπορεί να βοηθήσει στην αντιμετώπιση δύσκολων καταστάσεων.
Η προσοχή, η σκέψη και το αίσθημα ότι οι άλλοι νοιάζονται είναι οι βασικές προϋποθέσεις για την ανάπτυξη μιας δυνατής προσωπικότητας.
Πριν ανακαλύψουν το ταλέντο και τις ικανότητές τους, οι νέοι θέλουν προσοχή από τους άλλους.
Ως προπονητής παιδικού ποδοσφαίρου, είστε ένας από τους ανθρώπους στους οποίους στηρίζονται τα παιδιά για να αναπτύξουν την αυτοπεποίθησή τους.
Τα βλέπετε μέσα από σημαντικά στάδια της εξέλιξής τους. Ειδικά στην προεφηβική ηλικία (12-16 ετών) οι «εξωτερικές» εμπειρίες γίνονται σημαντικές και οι παίκτες σας αρχίζουν να ψάχνουν το δικό τους μέρος στον κόσμο έξω από την οικογένειά τους.
Επομένως, πρέπει να στηρίξετε τα παιδιά στην περιέργειά τους και στη δίψα για μάθηση, για να τα βοηθήσετε να αποκτήσουν εμπειρίες – ακόμα κι αν αυτό σημαίνει να κάνουν μερικά λάθη στην πορεία.
Τα παιδιά πρέπει να αναγνωρίζουν τα όριά τους και να δέχονται αυτά των άλλων. Καθώς μεγαλώνουν, θα ανακαλύψουν το δρόμο τους και θα αναπτύξουν την αυτοπεποίθηση που χρειάζονται.
Αυτό τα βοηθάει να συνεχίζουν να ωριμάζουν ως άτομα και θα τα προστατέψει αργότερα από τα ναρκωτικά και άλλες απειλές.
Οι αθλητές σταρ είναι καλά πρότυπα, αλλά για τα παιδιά μπορεί να είναι επώδυνα μακρινά. Στη ζωή τους τα παιδιά προτιμούν να έχουν ρεαλιστικά πρότυπα που είναι στο άμεσο περιβάλλον τους για πολύ καιρό.
Ως προπονητής, δεν είστε μόνο δάσκαλος, αλλά είστε και σημαντικό πρότυπο. Η συμπεριφορά σας έχει περισσότερο αντίκτυπο απ’ όσο νομίζετε, επειδή τα παιδιά είναι φοβεροί παρατηρητές. Προσπαθούν να μάθουν από τα πρότυπά τους και η μίμηση είναι ένας τρόπος.
Βλέπουν πως πανηγυρίζετε τη νίκη και τον τρόπο που αντιμετωπίζετε την ήττα και την αποτυχία, μια διαμάχη, ένα πρόβλημα, πως χτίζετε τις σχέσεις σας και πως συμπεριφέρεστε  στους παίκτες τις ομάδας.
Μελετούν τον τρόπο που μιλάτε – κι αυτό περιλαμβάνει και όταν είστε υποτιμητικός με τους άλλους. Από την άλλη, εξίσου γρήγορα καταλαβαίνουν έναν ευχάριστο τόνο και προσαρμόζονται σε ένα πιο ανοικτό περιβάλλον αμοιβαίου σεβασμού.
Η ικανότητά σας να υπακούτε σε κανόνες, όπως η συνέπεια για παράδειγμα, είναι εξίσου σημαντική με την ικανότητα να παραδέχεστε τα λάθη σας.
Οι προπονητές είναι πρότυπα και σε ζητήματα εθισμού, π.χ. στο αλκοόλ ή στον καπνό. Μπορείτε να δείξετε στα παιδιά ότι η καλή αθλητική απόδοση πάει μαζί με έναν υγιεινό τρόπο ζωής.
Προπονητικά εργαλεία για την καθημερινή προπόνηση

Συμβουλή 1η: Να ξέρετε από πού προέρχονται τα παιδιά
Σαν προπονητής, θα έχετε να αντιμετωπίσετε προβλήματα συμπεριφοράς από τα παιδιά (κρίσης θυμού, μη ελεγχόμενη επιθετικότητα, απάθεια κτλ.) στους αγώνες και τις προπονήσεις.
Για να ανταποκριθείτε κατάλληλα, πρέπει να είστε πληροφορημένος για την οικογενειακή ζωή των παικτών σας, τα ενδιαφέροντα τους, την απόδοση στα μαθήματα κτλ.
Η συχνή και ανοικτή επικοινωνία με τους γονείς είναι άκρως απαραίτητη.

Συμβουλή 2η: Τα παιδιά δεν κάνουν λάθη, αποκτούν εμπειρίες
Η δουλειά του προπονητή είναι να σιγουρέψει τη θετική ατμόσφαιρα, απαλλαγμένη από φόβο στις προπονήσεις και στους αγώνες.
Είναι απαράδεκτο να σχολιάζετε την απόδοση σ’ αυτό το ηλικιακό επίπεδο.
Για τα παιδιά η απόκτηση ποικιλίας εμπειριών είναι απαραίτητη προϋπόθεση για την περαιτέρω ανάπτυξή τους.
Οπότε, μην κριτικάρετε, ενθαρρύνετε τα, δείξτε τους άλλους τρόπους να λύσουν τα προβλήματα, ή απλά κάντε την άσκηση λίγο ευκολότερη.
Είναι σημαντικό τα παιδιά να έχουν θετικές εμπειρίες σε κάθε προπόνηση.

Συμβουλή 3η: Θεμελιώστε την υπευθυνότητα
Η ανάληψη των ευθυνών είναι σημαντικό στοιχείο στην προσωπική ανάπτυξη του παιδιού.
Μπορείτε εύκολα να προωθήσετε την υπευθυνότητα προσδίδοντας καθήκοντα στις προπονήσεις
Παρόλα αυτά η υπευθυνότητα σημαίνει αποδοχή της ευθύνης για την ομάδα.
Συζητήστε το πρόβλημα με τα παιδιά, χρησιμοποιώντας επαγγελματίες παίκτες ως πρότυπα

Συμβουλή 4η: Έχετε μια προσωπική άποψη για την απόδοση
Ο στόχος είναι τα παιδιά να διασκεδάζουν και να απολαμβάνουν το παιχνίδι. Αυτό εξαρτάται πρωταρχικά, από το πόσο ελκυστική είναι η προπόνηση, αλλά περιλαμβάνει επίσης και τη βοήθεια των παικτών καθώς και τη θέσπιση ρεαλιστικών στόχων βασισμένων στις ικανότητές τους.
Κάθε παίκτης θέλει να αναπτυχθεί και να μάθει νέες τεχνικές και κινήσεις.
Με τα μεγαλύτερα παιδιά (αρχίζοντας από την ηλικία των 8) μπορείτε να βάλετε ασκήσεις για το σπίτι σε ατομικό επίπεδο για μεγαλύτερο κίνητρο.

Συμβουλή 5η: Χτίστε το αίσθημα της ομάδας
Στην αρχή, οι πιθανότητες να χτίσετε το ομαδικό πνεύμα στα παιδιά είναι περιορισμένες. Όμως, με λόγους καλωσορίσματος και κλεισίματος της προπόνησης, μπορείτε τουλάχιστον να αρχίσετε να χτίζετε την αίσθηση της ομάδας.
Ρεαλιστική ανταπόκριση στην νίκη και την ήττα, αποδοχή λιγότερο ικανών παικτών σύμφωνα με τους κανόνες που ισχύουν: αυτά είναι μόνο μερικές από τις καθημερινές προπονητικές καταστάσεις που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε για να αναπτύξετε και να προωθήσετε το πνεύμα της ομάδας.

Συμβουλή 6η: Να είστε αυθεντικός
Ο προπονητής μιας παιδικής ομάδας ποδοσφαίρου πρέπει: να είναι προσβάσιμος, κοντά στα παιδιά, να δείχνει ότι καταλαβαίνει και να δείχνει ενδιαφέρον, και πάνω απ’ όλα να είναι αυθεντικός.
Τα παιδιά γίνονται κριτικά απέναντι στους μεγάλους που διαδραματίζουν ένα ρόλο.
Ένας προπονητής πρέπει να παίρνει στα σοβαρά όλα τα παιδιά και να τα βλέπει ως ανθρώπους και όχι σαν σκαλοπάτια για μελλοντικά επιτεύγματα.
Να είστε τέλος ο εαυτός σας και να έχετε αίσθηση του χιούμορ. Οι προπονητές δε διδάσκουν απλά τεχνικές, στηρίζουν τα παιδιά ως βοηθοί, σύμβουλοι και φίλοι.

ΤΑ ΚΑΘΗΚΟΝΤΑ ΤΟΥ ΠΡΟΠΟΝΗΤΗ ΜΙΚΡΩΝ ΗΛΙΚΙΩΝ
1.Προπόνηση και παιχνίδι
2.Οργάνωση δραστηριοτήτων στον ελεύθερο χρόνο
3.Επικοινωνία με τους γονείς
4.Καθημερινή συνεργασία με το σχολείο
5.Συνεργασία με την διοργανώτρια αρχή
6. Επαφή με τη φύση
7.Δημοσιότητα και επαφή με χορηγούς

ΚΟΟΥΤΣΑΡΟΝΤΑΣ ΤΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ
Ήδη ξέρετε ότι είστε το πρώτο σημείο αναφοράς για τους παίκτες σας. Ως προπονητής, εσείς τους λέτε τι να κάνουν, αποφασίζετε ποιος θα παίξει και σιγουρεύετε ότι το παιχνίδι κυλάει ομαλά.
Η δουλειά σας είναι να βοηθήσετε τα παιδιά να διασκεδάσουν και να μάθουν ταυτόχρονα και η συμπεριφορά σας γενικότερα πρέπει να συμβαδίζει με αυτό το σκοπό.
Όταν εξηγείτε τι πρέπει να κάνουν οι παίκτες στο γήπεδο, πρέπει να επικοινωνείτε με ένα τρόπο, ο οποίος θα είναι κατάλληλος για την ηλικία και την εμπειρία τους.
Χρειάζονται απλές συμβουλές σε μια γλώσσα που καταλαβαίνουν- όχι πολύπλοκες εξηγήσεις και όχι άγνωστη τεχνική ορολογία.
Η αρνητική κριτική και το ρίξιμο ευθύνης στους παίκτες για τα λάθη τους είναι απαγορευμένα.
Θα έχετε καλύτερα αποτελέσματα κάνοντας τα σχόλιά σας θετικά («Τα πηγαίνεις πολύ καλά κι αν συνεχίσεις θα τα πας ακόμη καλύτερα!»).
Ενθαρρύνετε τους παίκτες όταν τα πράγματα δεν πάνε τόσο καλά, αλλά κι όταν είναι καλά μην τσιγκουνεύεστε τους επαίνους!
Ο τρόπος που αντιμετωπίζετε τις αθλητικές αποφάσεις είναι πολύ σημαντικός για την ανάπτυξη των παιδιών.
Για να έχει κάθε παιδί την ευκαιρία να αναπτυχθεί πρέπει να παίζει κάποιο χρόνο σε αγώνες.
Συν τοις άλλοις, η αθλητική ανάπτυξη σημαίνει απόκτηση εμπειρίας σε ποικιλία ρόλων γιατί το ποδόσφαιρο θέσεων στην παραδοσιακή του μορφή δεν έχει θέση στο παιδικό ποδόσφαιρο.

Συμβουλές για την καθοδήγηση των αγώνων
ΠΡΙΝ ΤΟΝ ΑΓΩΝΑ
Δώστε ραντεβού σε ένα μέρος και σιγουρευτείτε ότι όλοι οι παίκτες και οι γονείς είναι ενημερωμένοι.
Κανονίστε ακριβώς τις μεταφορές για τους εκτός έδρας αγώνες.
Πείτε στους παίκτες τι πρέπει να φέρουν μαζί τους.
Κάντε μια μικρή ομιλία πριν τον αγώνα. Μην γεμίζετε τα παιδιά με πολλές πληροφορίες, απλά ενθαρρύνετε τα και δώστε τους ενθουσιασμό.
Αφήστε αρκετή ώρα για ζέσταμα ώστε τα παιδιά να είναι έτοιμα.

ΚΑΤΑ ΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΟΥ ΑΓΩΝΑ
Ενθαρρύνετε τους παίκτες σας.
Προσέχετε να μην χρησιμοποιείτε αρνητικά σχόλια.
Προσπαθήστε να περιορίσετε τα σχόλια των γονιών έξω από τον αγωνιστικό χώρο.
Στις αλλαγές, αλλάξτε τους παίκτες ιδανικά έτσι ώστε όλοι οι παίκτες να πάρουν τον ίδιο χρόνο παιχνιδιού.
Ποτέ μην κρίνετε το διαιτητή.
Δείξτε τον ενθουσιασμό σας και μοιραστείτε την ευτυχία των παικτών σας.

ΣΤΟ ΗΜΙΧΡΟΝΟ
Το ημίχρονο ανήκει στους παίκτες-αφήστε τους να ηρεμήσουν!
Δώστε στα παιδιά να πιούν κάτι.
Να είστε λακωνικοί.
Το κίνητρο και η ενθάρρυνση είναι πιο σημαντικά από τις πληροφορίες.
Τελειώστε με μια ομιλία για να αναπτύξετε το ομαδικό πνεύμα (για παράδειγμα, τα παιδιά σχηματίζουν ένα κύκλο, αγκαλιασμένα και φωνάζουν ένα σύνθημα).
 
ΜΕΤΑ ΤΟΝ ΑΓΩΝΑ
Παρέχετε ενθάρρυνση και παρηγοριά αν η ομάδα σας χάσει.
Υγιεινή και καθαριότητα: οι παίκτες να κάνουν ντους, να μη ξεχνάνε τα πράγματά τους και σιγουρέψτε ότι θα αφήσουν καθαρό το χώρο.
Ενημερώστε τους παίκτες για την επόμενη προπόνηση.
Όλοι να πάνε σπίτι με ασφαλές μέσο!

ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ
Γιατί οι γονείς ανακατεύονται;
Δεν βλέπουν όλοι οι προπονητές το λόγο να συνεργαστούν με τους γονείς. Ο πρωταρχικός ρόλος του προπονητή είναι η οργάνωση και η λειτουργία των αγώνων και των προπονήσεων.
 Όπως οι προπονητές έτσι και οι γονείς θέλουν τα παιδιά τους να διασκεδάζουν, να είναι ενεργητικά σωματικά και κοινωνικά.
Σ’ αυτή τη βάση, είναι εύκολο να θεμελιώσετε μια παραγωγική σχέση.
Τρόποι για να συμπεριλάβετε τους γονείς

Ως βοηθός προπονητή
Ως παρατηρητές/μάνατζερ
Ως βοηθούς σε ταξίδια και σε διοργανώσεις
Για ατομική στήριξη (π.χ. εμψύχωση παικτών)
Συμπλήρωση φύλλων αγώνος/συμμετοχή ως διαιτητές
Οδήγηση, πλύσιμο ρούχων, ποτά στο ημίχρονο
Τηλεφωνική αλυσίδα

Επικοινωνία με τους γονείς
Η καλή επικοινωνία με τους γονείς των παικτών είναι σημαντική για διάφορους λόγους. Ο πιο προφανής είναι ότι οι γονείς θέλουν να έχουν μια άποψη για την προσωπικότητά σας και την συμπεριφορά σας απέναντι στα παιδιά, από τη στιγμή που εμπιστεύονται τα παιδιά τους σε σας.
Εσείς, από την άλλη πλευρά, πρέπει να ξέρετε όσα περισσότερα μπορείτε για τους παίκτες σας. Μ’ αυτόν τον τρόπο μπορείτε να επικεντρωθείτε σ’ αυτά ως άτομα και να κρατάτε σημειώσεις για λεπτομέρειες όπως η οικογενειακή ιστορία ή φάρμακα που πρέπει να παίρνουν περιοδικά. Γενικά αυτές τις πληροφορίες μπορείτε να τις πάρετε μόνο από τους γονείς.
Η επικοινωνία με τους γονείς είναι ιδιαίτερα σημαντική όταν αναλαμβάνετε μια καινούρια ομάδα. Είναι απαραίτητο να γνωρίσετε τους παίκτες, τους γονείς ή κηδεμόνες τους και το περιβάλλον τους όσο το δυνατό πιο γρήγορα.
Φυσικά, και η «άλλη πλευρά» θέλει να γνωρίσει τον νέο προπονητή. Το ίδιο ισχύει και όταν έρχεται ένας καινούριος παίκτης στην ομάδα.
Επιπλέον, περαιτέρω συζητήσεις και ανταλλαγές απόψεων είναι απαραίτητες στην αρχή της σεζόν και όταν προετοιμάζετε ειδικές περιστάσεις (ταξίδια, μέρες παιχνιδιού, τουρνουά κτλ.).

Τρόποι επικοινωνίας με τους γονείς
Μοίρασμα φυλλαδίων με πληροφορίες
Συγκέντρωση γονέων στην αρχή της σεζόν
Γρήγορες ανακοινώσεις μετά τις προπονήσεις και τους αγώνες
Τακτικές συναντήσεις με τους γονείς
Ανεπίσημες συνευρέσεις με τους γονείς
Συναντήσεις με καθένα γονιό ξεχωριστά
Παρουσιάζοντας τον εαυτό σας ως προπονητή
Παρέχοντας τις πληροφορίες για το ποιος αναλαμβάνει την ευθύνη των παιδιών τους, στους γονείς, είναι ένας τρόπος χτισίματος εμπιστοσύνης.
Για να βρείτε όλους τους γονείς και να τους ενημερώσετε για σας και για την στάση σας απέναντι στο παιχνίδι, μια συγκέντρωση γονέων είναι προτεινόμενη.
Εκτός από τις προσωπικές πληροφορίες, αυτό που είναι εξαιρετικά ενδιαφέρον είναι η σχέση σας με το παιχνίδι, δηλαδή αν είχατε παίξει και αν ναι που.
Επίσης, πρέπει να πείτε γιατί σας ενδιαφέρει να προπονήσετε μια παιδική ομάδα, τι προπονητική εμπειρία έχετε και τι είδους προπόνηση έχετε κάνει. Αναφέροντας ότι προπονείτε σε μια εθελοντική βάση λέει πολλά για το κίνητρο της δουλειάς σας.
Γενικά, ένας προπονητής πρέπει να είναι ανοικτός στην εποικοδομητική κριτική και στις προτάσεις για βελτίωση, και από την άλλη σε συζητήσεις με τα παιδιά για τα προβλήματά τους.
Τελειώνοντας, πρέπει να ενημερώσετε τους γονείς για την άποψη σας για το ποδόσφαιρο, από την αρχή. Οι στόχοι είναι προσανατολισμένοι στα παιδιά: εκμάθηση και απόλαυση της σωματικής άσκησης, όχι μόνο νίκες και υψηλές θέσεις στο πρωτάθλημα.
Οι ασκήσεις στην προπόνηση, καθώς και οι αλλαγές και η ενδεκάδα καθορίζονται με το ίδιο σκεπτικό.
Η εμπειρία της ομάδας ως σύνολο είναι η προτεραιότητα σε σχέση με το σκορ.
Εξηγώντας αυτό από την αρχή με θέρμη και αυτοπεποίθηση, θα αποφύγετε τις συγκρούσεις με πολύ φιλόδοξους γονείς.

Οδηγίες για την επικοινωνία με τους γονείς
Ως προπονητής, πρέπει να γνωρίζετε τους γονείς κάθε παίκτη και να συζητήσετε μαζί τους τα ενδιαφέροντα του παιδιού τους. Στην πλειοψηφία των περιπτώσεων, αυτό δημιουργεί τα θεμέλια για μια εποικοδομητική σχέση.
Μπορεί να δημιουργηθούν προβλήματα, αν έχετε διαφορετικές συμπεριφορές για τις αρχές του παιχνιδιού. Για να αποφύγετε τις παρεξηγήσεις για την ενδεκάδα, τις αλλαγές και το σκορ συζητήστε από πριν τις σωστές και λάθος συμπεριφορές για το παιδικό ποδόσφαιρο.
Αν έχετε να αντιμετωπίσετε οπαδούς του προσανατολισμένου στο σκορ παιχνιδιού, τότε πρέπει να καταστίσετε ξεκάθαρο ότι εσείς είστε αυτός που θέτει τους κανόνες του παιχνιδιού, επειδή εσείς είστε αυτός με την ποδοσφαιρική ικανότητα και εμπειρία.
Οι γονείς πρέπει να καταλαβαίνουν το γεγονός ότι υπάρχουν συγκεκριμένοι κανόνες που πρέπει να ακολουθούν στην προπόνηση και στον αγώνα, ειδικά όσον αφορά στις σχέσεις τους με τους προπονητές, τους παίκτες, τους αντιπάλους και τους διαιτητές.
Όταν εγείρονται διαφωνίες, μια απλή χειρονομία συχνά αρκεί, ή αλλιώς μια κατ’ ιδίαν συζήτηση.
Οι αντιμαχίες, ειδικά μπροστά στα παιδιά και τους υπόλοιπους γονείς πρέπει να αποφεύγονται οπωσδήποτε. Επιπλέον, οι συγκρούσεις με τους γονείς δεν πρέπει να μεταφέρονται στις σχέσεις με τα παιδιά.
Η επικοινωνία είναι κάτι περισσότερο από μια ανταλλαγή πληροφοριών…
Δημιουργεί θετική ατμόσφαιρα.

[Άρθρο του Λευτέρη Καλογήρου στην ιστοσελίδα των Προπονητών Ποδοσφαίρου Μαγνησίας]

 Πηγή:http://www.sports-academies.gr/
Share on Google Plus

Επικοινωνήστε μαζί μας... Sport Management Greece

στη διεύθυνση: sportmanagementsm@hotmail.com
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

Αφήστε μας το μήνυμα σας εδώ!!