Τραυματισμοί: Οδηγός «επιβίωσης» για αθλητές, γονείς, προπονητές



Όποιος ασχολείται με τον αθλητισμό, είτε αυτό είναι το ποδόσφαιρο ή κάποιο άλλο άθλημα, γνωρίζει πως ο τραυματισμός είναι μέρος του παιχνιδιού και μπορεί να συμβεί στον καθένα ανά πάσα στιγμή.
Έρευνες αποδεικνύουν πως παρ’ ότι στο επαγγελματικό ποδόσφαιρο υπάρχει πολύ μεγαλύτερη ένταση, αλλά και πολύ μεγαλύτερη συχνότητα, οι τραυματισμοί στο ερασιτεχνικό ποδόσφαιρο είναι περισσότεροι.
Ξαφνικά εκτός
Είναι εύκολο, λοιπόν, να φανταστεί κανείς, πόσο καθοριστικά μπορεί να επηρεάσει την ψυχολογία ενός παιδιού ένας τραυματισμός. Όταν έχεις επιλέξει ένα αγώνισμα γιατί το αγαπάς και βάζεις όλο σου τον εαυτό σε αυτό, είναι πολύ δύσκολο να δεχτείς πως  ξαφνικά πρέπει να μείνεις εκτός για μικρό ή μεγάλο χρονικό διάστημα.
Τα συναισθήματα που γεννά ο τραυματισμός στο παιδί
Η απογοήτευση είναι μεγάλη, η αυτοπεποίθηση του παιδιού κλονίζεται, νιώθει αδικημένο. Συσσωρεύει μέσα του ένταση την οποία δεν έχει που να διοχετεύσει, με αποτέλεσμα να προκαλούνται νεύρα.  Είναι απολύτως λογικό τα παιδιά να  μην έχουν την υπομονή που απαιτείται σε τέτοιες περιπτώσεις για να επανέλθουν.
Συμβουλές για γονείς-προπονητές
Η στάση των γονιών και των προπονητών είναι καθοριστικής σημασίας το να βοηθήσουν το παιδί να αναρρώσει πλήρως με το λιγότερο δυνατό σωματικό και ψυχικό κόστος:
  • Δώστε του χρόνο να συμφιλιωθεί με το γεγονός: θα γκρινιάξει, θα κλάψει, στη συνέχεια θα κλειστεί στον εαυτό σου νομίζοντας πως θα μείνει πίσω. Αυτό που πρέπει να κατανοήσει, όμως, είναι πως δεν υπάρχει λόγος να μεμψιμοιρούμε για καταστάσεις που δεν μπορούμε να πάρουμε πίσω, παρά μόνο να προσπαθούμε να τις ξεπεράσουμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.
  • Μην το πιέζετε να επανέλθει αν δεν έχει αναρρώσει πλήρως: Είναι λογικό να θέλετε να δείτε το παιδί και πάλι χαρούμενο και έτοιμο να δίνει τον καλύτερό του εαυτό στο αγώνισμά του, αυτό όμως θα γίνει μόνο αν έχει ξεπεράσει τελείως τον τραυματισμό. Σε διαφορετική περίπτωση, ενδέχεται να δημιουργηθεί μεγαλύτερο πρόβλημα στο μέλλον.
  • Τονώστε το ηθικό του παιδιού: Υπενθυμίστε του πως οι δυσκολίες έρχονται σε αυτούς που μπορούν να τις αντιμετωπίσουν  και πως η διαδικασία της αποκατάστασης θα του διδάξει πολλά καθώς απαιτεί υπομονή, προσήλωση και πείσμα, ακριβώς όπως η προπόνηση.
Η σημασία της πρόληψης:
Μέγιστης σημασίας είναι να μπορούμε να προλάβουμε τις δυσάρεστες καταστάσεις των τραυματισμών σε νεαρούς αθλητές και τα επακόλουθά τους με κάποια προληπτικά μέτρα, όπως:
  • Τα συχνά διαλείμματα
  • Χρήση του κατάλληλου εξοπλισμού π.χ. παπούτσια
  • Τουλάχιστον μια μέρα ρεπό την εβδομάδα
  • Ασκήσεις ενδυνάμωσης των μυών
  • Εξασφάλιση της ασφάλειας των παικτών
Μια συμβουλή για τα παιδιά
Μην αφήσεις ένα τραυματισμό να είναι ο καθοριστικός  παράγοντας για τα το ποιος είσαι και για το που θες να φτάσεις. Αντιθέτως, προσπάθησε να το χρησιμοποιήσεις σαν μια διδακτική εμπειρία, ώστε να είσαι καλύτερος όταν επιστρέψεις.

Χρυσικάκου Ηλιάνα, Ψυχολόγος



Πηγή:
Share on Google Plus

Επικοινωνήστε μαζί μας... Sport Management Greece

στη διεύθυνση: sportmanagementsm@hotmail.com
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

Αφήστε μας το μήνυμα σας εδώ!!