Η διαχείριση εγκατάστασης Γ



Αξιοποίηση εγκατάστασης - Προβολή και παρουσίαση εγκατάστασης

Η μορφή και ο τρόπος αξιοποίησης που θα ακολουθήσει μια εγκατάσταση βασίζεται στο ενδιαφέρον των εμπλεκόμενων μερών και τους στόχους του οργανισμού ή ομάδας που εκπροσωπούν. 


Κυβερνητικά και αθλητικά όργανα στοχεύουν στην προσφορά “merit good” – κοινωνικού αγαθού δηλαδή στην προσφορά της εγκατάστασης για την διεξαγωγή αθλητικών διοργανώσεων, την διάθεσή της για προγράμματα άθλησης και αναψυχής και γενικότερα την ανάπτυξη του αθλητισμού. 

Η αγορά του «θεάματος» καθώς και του επαγγελματικού αθλητισμού έκδηλα ενδιαφέρεται για την διάθεση ανταγωνίσιμων εγκαταστάσεων που θα προσδώσουν αξία στο προϊόν θεάματος που χειρίζονται αλλά και που θα εξυπηρετήσει τις ανάγκες μιας επιτυχημένης εκδήλωσης.  Το ίδιο έντονο ενδιαφέρον θα εκδηλώσουν και τηλεοπτικοί φορείς που θα παρέχει τις κατάλληλες εγκαταστάσεις και θα συμπληρώσει την συνολική «εικόνα» της διοργάνωσης και παραγωγής. 

Μεγάλη σημασία εναποτίθεται από τους «χορηγούς» στην ποιότητα της εγκατάστασης και των υπηρεσιών που προσφέρονται πολλοί από τους οποίους επιλέγουν μια αθλητική εγκατάσταση για να συνδέσουν το όνομά τους μακροχρόνια.  Πιστεύοντας ότι η «ταυτότητα» μιας εγκατάσταση θα προσθέσει ιδιαίτερη ποιότητα ή θα συμπληρώσει μια συγκεκριμένη εικόνα στην εταιρεία τους οι χορηγοί διαθέτουν μεγάλα ποσά προκειμένου να «εμπλακούν» στην επωνυμία της εγκατάστασης.  Πολλά είναι τα παραδείγματα όπου η χρήση του ονόματος του χορηγού δίπλα σ’ αυτό της εγκατάστασης έχει ξεπεράσει επικοινωνιακά την ίδια τη χρήση και λειτουργία της εγκατάστασης. 

Η τοπική κοινωνία «νιώθει» περισσότερο απ’ τον καθένα την ανάγκη αξιοποίηση της εγκατάστασης ως μια τοπική πηγή εσόδων αλλά και χρήσης από τους πολίτες ιδιαίτερα όταν ιδιοκτήτης της εγκατάστασης είναι η ίδια η πόλη.  Η άθληση και διοργανώσεις είναι πάντα μια αναμφισβήτητη ανάγκη των πολιτών που δύσκολα κάποιος μπορεί να παραγκωνίσει δικαιολογώντας τη χρήση της εγκατάστασης από ιδιωτικές εταιρείες.  Η τοπική αυτοδιοίκηση θα αντιμετωπίσει η μεγάλη πρόκληση αν τολμήσει την εταιρική αξιοποίηση όταν αυτή θα πρέπει να δικαιολογηθεί έναντι στην ανάγκη της πόλης για άθληση.

Αντίστοιχα, διεθνείς εταιρείες και οργανισμοί αθλητικοί και μη εξετάζουν την δυναμική και ιδιοσυγκρασία της εγκατάστασης προκειμένου να την συμπεριλάβουν στο δίκτυο των διοργανώσεων – εγκαταστάσεων που διαχειρίζονται είτε εμπορικά/χορηγικά είτε αθλητικά/οργανωτικά γνωρίζοντας ότι το κοινό θα ακολουθήσει πιστά το προϊόν που θα φιλοξενήσουν.  Από την πλευρά του «ιδιοκτήτη», η εγκατάσταση παρουσιάζει διεθνές ενδιαφέρον μεταφράζοντας αυτό το στοιχείο σε μεγαλύτερη εισροή εσόδων, διεθνή προβολή, αύξηση της προστιθέμενης αξίας της υποδομής και της σημαντικότητάς της στο χρόνο. 

Σίγουρα, οι «θεατές» είτε αυτοί που επισκέπτονται την εγκατάσταση ή εκείνοι που παρακολουθούν από την τηλεόραση αποτελούν τους κύριους αποδέκτες του προϊόντος που φιλοξενείται εκεί αποτελώντας την κινητήριο δύναμη του συνολικού προϊόντος.  Οι απαιτήσεις για ποιοτικότερη θεαματική εμπειρία επεκτείνονται σε ποιοτικότερες υποδομές, υπηρεσίες και συνολική διαχείριση. 

Αναλογιζόμενοι όλες αυτές τις διαφορετικές θεωρήσεις των εμπλεκόμενων πλευρών, η διαδικασία σχεδιασμού και διαχείρισης μιας εγκατάστασης αποτελεί πρόκληση αλλά συνάμα μια και εντυπωσιακή άσκηση διοίκησης που δίκαια έχει κατονομάσει την αθλητική εγκατάσταση ως τον «βασιλιά» της αθλητικής διοίκησης


Share on Google Plus

Επικοινωνήστε μαζί μας... Sport Management Greece

στη διεύθυνση: sportmanagementsm@hotmail.com
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

Αφήστε μας το μήνυμα σας εδώ!!