H Nike απέτυχε να κατέβει τις δύο ώρες στον Μαραθώνιο αλλά κέρδισε μεγάλη διαφημιστική προβολή


Το Breaking-2, το μεγάλο εγχείρημα της Nike που είχε να κάνει με την κάλυψη των 42,195 χλμ. του μαραθώνιου δρόμου σε λιγότερες από δύο ώρες, τελικά δε στέφθηκε με επιτυχία, τουλάχιστον σε αγωνιστικό επίπεδο, αφού όσον αφορά το μάρκετινγκ η αμερικανική εταιρεία πέτυχε τον στόχο της.
Το προηγούμενο Σάββατο τρείς σπουδαίοι δρομείς μεγάλων αποστάσεων που συνεργάζονται με τη Nike, o Χρυσός Ολυμπιονίκης του Ρίο, Ελιούντ Κιπτσόγκε(Κένυα), ο κάτοχος του παγκοσμίου ρεκόρ στον ημιμαραθώνιο, Ζερσενάι Ταντέσε (Ερυθραία) και ο τρείς φορές νικητής του Μαραθωνίου της Βοστώνης Λελίσα Ντεσίσα (Αιθιοπία), επιχείρησαν να τρέξουν τον μαραθώνιο σε λιγότερο από δύο ώρες.
Όλο το πρωτοποριακό εγχείρημα στήθηκε από την αμερικανική αθλητική εταιρεία, που οργάνωσε τα πάντα, από το να γίνει η κούρσα στην πίστα Φόρμουλα 1 της Μόντσα, μέχρι το να υπάρχουν 18 δρομείς που έμπαιναν και έβγαιναν από την κούρσα έτσι ώστε να δίνουν στους βασικούς αθλητές ρυθμό (οι λεγόμενοι λαγοί). Τελικά, ο Ελιούντ Κιπτσόγκε τερμάτισε σε 2 ώρες και 24 δευτερόλεπτα, που ναι μεν είναι ο γρηγορότερος χρόνος στην ιστορία (2:02:57 το παγκόσμιο ρεκόρ), αλλά δεν ξεπερνάει τον μεγάλο στόχο.
Αυτό σημαίνει πως οι άνθρωποι της Nike απογοητεύτηκαν; Μάλλον το αντίθετο, αφού η εταιρεία πέτυχε τους στόχους που είχαν να κάνουν με το μάρκετινγκ και την προβολή της, αφήνοντας το αθλητικό κομμάτι σε δεύτερη μοίρα. Οι υπέυθυνοι γνώριζαν, μέσα από διάφορες μελέτες, το να κατέβει ο μαραθώνιος κάτω από τις δύο ώρες θεωρείται αδύνατο (με τα τωρινά δεδομένα των αθλητών) ακόμα και μέσα σε ιδανικές συνθήκες όπως αυτές του πρότζεκτ Breaking-2. Εξάλλου, ακόμα και να υπήρχε επίτευξη του στόχου θα ήταν κάτι συμβολικό για τη δύναμη του ανθρώπου, αφού η Παγκόσμια Ομοσπονδία Στίβου δε θεώρησε την προσπάθεια έγκυρη για αυτό και ο χρόνος του Κιπτσόγκε δεν μπήκε στα βιβλία ως παγκόσμιο ρεκόρ. Αυτό γιατί όπως προείπαμε υπήρχαν πολλές εξωαγωνιστικές βοήθειες στους αθλητές.
Αυτό που έχει σημασία για την Nike είναι πως όλοι όσοι ασχολούνται με τον στίβο, το τρέξιμο και το δρομικό κίνημα ενδιαφέρθηκαν για το συγκεκριμένο εγχείρημα, στο οποίο η ίδια ήταν πρωταγωνίστρια. Δεν υπάρχει φωτογραφία από την προσπάθεια στην οποία δε φαίνεται το διάσημο σήμα της, είτε πάνω στις διαφημιστικές πινακίδες, είτε σε πανό είτε πάνω στα νέα παπούτσια για τρέξιμο που λάνσαρε η εταιρεία και τα οποία χαρακτηρίζονται ως η τελευταία λέξη της τεχνολογίας. Ακόμα και όσοι δε γνώριζαν το εγχείρημα, σίγουρα θα είδαν κάποιες αναφορές στα social media, όπου έγινε «πανηγύρι». Μέχρι και η μεγάλη ανταγωνίστρια της Nike, η Adidas, έστειλε μήνυμα στο Twitter με το οποίο δίνει τα συγχαρητήριά της για την όλη προσπάθεια.
Το τελικό συμπέρασμα είναι πως μπορεί ο καθαρά αθλητικός στόχος να απέτυχε για 25 δευτερόλεπτα, αλλά η προσπάθεια σε επίπεδο μάρκετινγκ στέφθηκε με τεράστια επιτυχία.

Share on Google Plus

Επικοινωνήστε μαζί μας... Sport Management Greece

στη διεύθυνση: sportmanagementsm@hotmail.com
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

Αφήστε μας το μήνυμα σας εδώ!!