Προσωπικότητα της επωνυμίας στον αθλητισμό





Τα τελευταία χρόνια, η επωνυμία και η προσωπικότητα των αθλητικών ομάδων έχουν προσελκύσει το ενδιαφέρον των ερευνητών. Σύμφωνα με τους Azoulay & Kapferer (2003) η προσωπικότητα της επωνυμίας (brand personality) των αθλητικών ομάδων ορίζεται ως «το σύνολο των ανθρωπίνων χαρακτηριστικών της προσωπικότητας, που είναι κατάλληλα και σχετίζονται με τις αθλητικές ομάδες» (Azoulay & Kapferer, 2003).


Πολλοί ερευνητές υποστηρίζουν ότι η προσωπικότητα των αθλητικών ομάδων είναι ένας συνδυασμός της εικόνας της διοίκησης και του προσωπικού της, της εικόνας της ομάδας (δηλαδή των παικτών και προπονητών εντός και εκτός αγωνιστικών χώρων) και της εικόνας των οπαδών της ομάδας (Tsiotsou, 2012).

Επιπλέον, οι διάφορες πτυχές της προσωπικότητας της επωνυμίας εκπροσωπούν συγκεκριμένα χαρακτηριστικά μιας αθλητικής ομάδας (Carlson, Donavan, Cumiskey, 2009). Στην αθλητική βιομηχανία και κυρίως στις αθλητικές ομάδες υπάρχουν πολλοί παράγοντες, οι οποίοι επηρεάζουν τις αντιλήψεις των καταναλωτών ως προς την προσωπικότητα και κατ’ επέκταση την εικόνα των αθλητικών ομάδων (Tsiotsou, 2012).

Οι παράγοντες αυτοί είναι πιθανό να αναφέρονται στην διανομή, στην επικοινωνία, στην αλληλεπίδραση μεταξύ καταναλωτή και επωνυμίας, στο λογότυπο της ομάδας και στις επιτυχίες της ομάδας(Braunstein & Ross, 2010). Συνεπώς, η προσωπικότητα των αθλητικών ομάδων είναι πιο πολύπλοκη σε σχέση με άλλες υπηρεσίες και εμπορικές επωνυμίες προϊόντων.


 Το μοντέλο μέτρησης της προσωπικότητας της επωνυμίας (brand personality) της Aaker (1997) δεν έχει εφαρμογή στη μέτρηση της προσωπικότητας των αθλητικών ομάδων, καθώς δεν προσδίδει έγκυρα και αξιόπιστα αποτελέσματα. Πολλοί ερευνητές στηρίζουν τις έρευνές τους, στις διαστάσεις της Aaker δίχως όμως να καταφέρουν να δημιουργήσουν ένα έγκυρο μοντέλο. Μέχρι σήμερα, η προσωπικότητα των αθλητικών ομάδων δεν είναι εφικτό να μετρηθεί με εγκυρότητα και αξιοπιστία, γεγονός που προσελκύει όλο και περισσότερο το επιστημονικό ενδιαφέρον των ερευνητών του αθλητικού μάρκετινγκ.

Μοντέλο μέτρησης της προσωπικότητας της επωνυμίας των αθλητικών ομάδων
  • Επιτυχία (success)
  • Ταλέντο (talent)
  • Προσήλωση (dedication)
  •  Διασκέδαση (entertainment)
  • Φροντίδα (care)
  • Θαυμασμός (admiration)


 Το μοντέλο αυτό φαίνεται να αποτυπώνει με μεγαλύτερη ακρίβεια τη προσωπικότητα της επωνυμίας των ποδοσφαιρικών ομάδων.
 https://sporttouristservices.blogspot.gr/
Share on Google Plus

Επικοινωνήστε μαζί μας... Sport Management Greece

στη διεύθυνση: sportmanagementsm@hotmail.com
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

Αφήστε μας το μήνυμα σας εδώ!!