Κριτική

Γράψτε ένα σχόλιο στα άρθρα μας!

Υπεραξία της Επωνυμίας (Brand Equity)

Επιμέλεια: Καρανίκος Ιωάννης
Email:karanikosjohn@hotmail.com

Υπεραξία της Επωνυμίας (Brand Equity)

Η υπεραξία της επωνυμίας (brand equity) ορίζεται ως «το σύνολο των στοιχείων του ενεργητικού και του παθητικού μιας επωνυμίας, όπως το όνομα και το σύμβολο, τα οποία προσθέτουν ή αφαιρούν αξία (που προκύπτει από ένα προϊόν ή μία υπηρεσία) στην εταιρεία ή και στους πελάτες της εταιρείας


Υπεραξία της Επωνυμίας των Αθλητικών Ομάδων

Στον χώρο του αθλητισμού, η υπεραξία της επωνυμίας (brand equity) σύμφωνα με τον καθηγητή David Aaker (1991), διακρίνεται από τις εξής κατηγορίες (Milne & McDonald, 1999, σελ. 44-45): 
  •  Αντιληπτή ποιότητα της επωνυμίας (perceived brand quality)
  •  Αναγνωρισιμότητα της επωνυμίας (brand awareness)
  •  Συσχετισμοί με την επωνυμία (brand associations)
  • Προσήλωση στην επωνυμίας (brand loyalty)

Στον αθλητισμό, η αντιληπτή ποιότητα της επωνυμίας (perceived brand quality) είναι συνδεδεμένη με την επιτυχία της ομάδας. Η υψηλή αντιληπτή ποιότητα προσφέρει πολλά οφέλη στην ομάδα, καθώς αυξάνει την λήψη εσόδων από την έκδοση εισιτηρίων, αυξάνει τον αριθμό των φιλάθλων, αυξάνει τις πιθανότητες απόκτησης χορηγίας και επίσης αυξάνει την φήμη της ομάδας (Villarejo-Ramos & MartínVelicia, 2007).

Η αντιληπτή ποιότητα της επωνυμίας (perceived brand quality) βελτιώνεται από τις αθλητικές επιτυχίες της ομάδας, από την αύξηση του επιπέδου πιστότητας των φιλάθλων (που πραγματοποιείται μέσω των επιτυχιών της ομάδας) και από την βελτίωση της συμπεριφοράς των φιλάθλων της ομάδας.

Στο πεδίο του αθλητισμού υπάρχουν ομάδες με τις οποίες οι φίλαθλοι αισθάνονται μεγαλύτερη εξοικείωση και αυτές συνήθως είναι οι πιο γνωστές ομάδες, όπως ο Ολυμπιακός, Παναθηναϊκός και ΠΑΟΚ στο ποδοσφαιρικό πρωτάθλημα της ελληνικής Super League, οι οποίες προσφέρουν θέαμα και διασκέδαση (Villarejo-Ramos & Martín-Velicia, 2007).

Αυτή η αναγνωρισιμότητα των ομάδων από τους καταναλωτές ονομάζεται αναγνωρισιμότητα της επωνυμίας (brand awareness). Οι συσχετισμοί με την επωνυμία (brand associations) σχετίζονται με συμβολικά στοιχεία (όπως το όνομα και το χρώμα της ομάδας) και με συναισθηματικές εμπειρίες, οι οποίες προκύπτουν από παρακολούθηση αγώνων μιας συγκεκριμένης ομάδας (Milne & McDonald, 1999, σελ.44-45; Villarejo-Ramos & Martín-Velicia, 2007).


Στον αθλητισμό η συμπεριφορά των φιλάθλων επηρεάζεται από άυλους παράγοντες που σχετίζονται με το παιχνίδι και την ομάδα (Vahdati et al., 2013). Η ασυνέπεια στη φύση των αθλητικών προϊόντων δυσχεραίνει τη διατήρηση των πελατών.Παρόλα αυτά, η προσήλωση στην επωνυμία (brand loyalty) δημιουργεί μία σύνδεση μεταξύ των οπαδών και της ομάδας και μειώνει τις πιθανότητες ένταξης των οπαδών σε υφιστάμενες ανταγωνίστριες ομάδες (Vahdati et al., 2013).
 https://sporttouristservices.blogspot.gr/
Share on Google Plus

Επικοινωνήστε μαζί μας... Sport Management Greece

στη διεύθυνση: sportmanagementsm@hotmail.com
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

Αφήστε μας το μήνυμα σας εδώ!!