Κριτική

Γράψτε ένα σχόλιο στα άρθρα μας!

Προπόνηση ενδυνάμωσης: Πριν ή μετά την προπόνηση μπάσκετ;

#mazimetinxristina #sportmanagementgreece

Ένα από τα πιο συχνά ερωτήματα που απασχολούν τους προπονητές που δεν έχουν την πολυτέλεια να κάνουν διπλές προπονήσεις, είναι το που ακριβώς να τοποθετήσουν στο ημερήσιο πρόγραμμά τους την προπόνηση ενδυνάμωσης: πριν ή μετά την προπόνηση μπάσκετ;

Η αλήθεια είναι οτι σε ιδανικές συνθήκες, η προπόνηση ενδυνάμωσης καλό είναι να γίνεται σε ξεχωριστή ώρα, για παράδειγμα, το πρωί, πριν την απογευματινή προπόνηση μπάσκετ. Κι αυτό γιατί, για να υπάρχουν οι κατάλληλες προσαρμογές στην δύναμη και την ισχύ, απαιτείται η εκτέλεση ασκήσεων με συγκεκριμένη ένταση και όγκο. Επόμενο είναι να υπάρξει κόπωση των αθλητών και να απαιτείται ένα μικρό διάστημα ξεκούρασης μέχρι την επόμενη προπόνηση.

Στην περίπτωση όμως που δεν υπάρχει αυτή η δυνατότητα καλό είναι να έχουμε στο μυαλό μας τα εξής:
-Αν η προπόνηση με βάρη γίνει πριν από την προπόνηση του μπάσκετ θα μπορέσουμε να πετύχουμε την απαραίτητη ένταση και όγκο, μια και οι αθλητές θα είναι ξεκούραστοι. Η προπόνηση ενδυνάμωσης δηλαδή, θα είναι αποτελεσματική. Από την άλλη, μετά τα βάρη οι αθλητές ή αθλήτριες θα είναι κουρασμένοι, πιθανόν με μειωμένο νευρομυϊκό έλεγχο. Αυξάνεται έτσι ο κίνδυνος τραυματισμού, ενώ μειώνεται η απόδοση και σίγουρα μπορεί να επηρεαστεί και η τεχνική του μπάσκετ τη συγκεκριμένη μέρα. Αν πάλι, για να αποφευχθούν οι παραπάνω αρνητικές συνέπειες, η προπόνηση στα βάρη δεν έχει την απαιτούμενη ένταση και όγκο και δεν περιέχει τις κατάλληλες ασκήσεις, τότε η αποτελεσματικότητα της θα είναι μειωμένη.
-Αν η προπόνηση ενδυνάμωσης γίνει μετά την προπόνηση, τότε θα είναι δύσκολο να διατηρηθεί μια σχετικά υψηλή ένταση, ικανή να προκαλέσει τις επιθυμητές προσαρμογές. Επιπλέον, θα είναι δύσκολο να επιβαρυνθούν κι άλλο τα πόδια, μιας και η προηγούμενη προπόνηση μπάσκετ θα έχει ήδη προκαλέσει πολύ μεγάλη επιβάρυνση. Σε αυτήν την περίπτωση το βάρος θα έχει πέσει σχεδόν εξ ολοκλήρου στην προπόνηση μπάσκετ.
Τι επιλογές έχει λοιπόν ο προπονητής; Μια σκέψη είναι να μπει πρώτη η πιο σημαντική προπόνηση για την συγκεκριμένη ημέρα. Αν δηλαδή η έμφαση της ημέρας είναι η δύναμη, τότε η προπόνηση με τα βάρη να μπει πρώτη. Σίγουρα, η προπόνηση μπάσκετ, ειδικά την αγωνιστική περίοδο, είναι η πρώτη προτεραιότητα. Όμως, μια φορά την εβδομάδα μπορεί να γίνει η απαιτούμενη προσαρμογή στο περιεχόμενο και την έντασή της, έτσι ώστε να μη λείψουν από τους αθλητές τα οφέλη της προπόνησης δύναμης.
Ακόμα, μπορεί η μία απο τις δυο προπονήσεις ενδυνάμωσης την εβδομάδα να γίνει πρώτη, πριν την προπόνηση μπάσκετ και η δεύτερη (που έτσι κι αλλιώς θα πρέπει να έχει μικρότερη ένταση και είναι πιο κοντά στο παιχνίδι) να γίνει μετά.
Όταν η προπόνηση ενδυνάμωσης ακολουθεί αυτή του μπάσκετ, επιλέξτε συνδυαστικές ασκήσεις και μην επιβαρύνετε μέγιστα τα πόδια. Επιλέξτε ασκήσεις που δεν απαιτούν μεγάλη καταβολή ενέργειας και δεν επιβαρύνουν πολύ τα πόδια.
Σε κάθε περίπτωση αξιολογήστε την κατάσταση των παικτών σας την συγκεκριμένη μέρα και προσαρμόστε ανάλογα το πρόγραμμα!
Share on Google Plus

Επικοινωνήστε μαζί μας... Sport Management Greece

στη διεύθυνση: sportmanagementsm@hotmail.com
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

Αφήστε μας το μήνυμα σας εδώ!!